1. Uçuş planında yer alan COST INDEX neyi ifade eder?
A. Uçuşa ait zaman-yakıt-mesafe performansını belirleyen değerini. B. Kalkış ve varış meydanlarının deniz seviyesinden yüksekliğini. C. Uçağa göre değişen motor performans bilgisini. D. Maksimum türbülans noktasını ve şiddetini.
Doğru cevap: A
2. Bir uçuş planının ilk kısmında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
A. Sefer Sayısı B. Tarih C. Rota üzerindeki noktalar D. Uçak Registration
Doğru cevap: C
3. Aşağıdakilerden hangisi yakıt tasarrufu için özellikle göz önünde bulundurulması gereken faktörlerden biri değildir?
A. Doğru verilerden ayrıntılı uçuş planlaması B. Uçağa doğru yükleme yapılması (yakıt ağırlığı ve Gravite Merkezi) C. Aerodinamik açıdan temiz bir hava aracı D. Yüksek hızlarla uçulması
Doğru cevap: D
4. Airbus 380-800 100 kilometrede ortalama kaç litre yakıt tüketmektedir?
A. 260 B. 100000 C. 50 D. 2060
Doğru cevap: D
5. Maliyet endeksi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A. Maliyet endeksi uçağın hızını optimize etmek için FMS'de kullanılan bir sayıdır. B. Maliyet endeksi yakıt ve zamana bağlı maliyetler arasındaki ilişkiyi dikkate almak için kullanılır. C. Yüksek maliyet endeksi yavaş uçuş ve düşük yakıt kullanımı ile elde edilir. D. Maliyet endeksi saat başına operasyonel maliyetler ve artan yakıt sarfiyatı arasındaki dengenin yardımıyla asgari yolculuk maliyetini elde etmek için hesaplanır.
Doğru cevap: C
6. Boeing 777-300ER 100 kilometrede ortalama kaç litre yakıt tüketmektedir?
1.) ETOPS, uçuş sırasında karşılaşılacak herhangi bir emergency veya normal olmayan duruma rağmen açık deniz ve kara üzerinde olmasına bakılmaksızın, iki motorlu uçağa, varış meydanına veya yol boyu yedek meydana devam etmesi kabiliyetini kazandıran ……………………’nı/ni kapsar. Boşluk aşağıdakilerin hangisi veya hangileri ile doldurulabilir? I. Uçak cihazları II. Teçhizatı III. Harekat usulleri a)Yalnız I b)I ve II c)II ve III d)Hepsi CEVAP :d 2.)Planlanan uçuş yolunda, uçak tipi için uygun veya yeterli bir yedek meydandan, standart atmosfer ve sakin rüzgar şartlarında kaç dakikadan daha uzaktaki bölümünde icra edilen uçuş harekatı ETOPS olarak tanımlanır? a)60 b)70 c)80 d)90 CEVAP:a 3.)Bir havayolu şirketi, uçağına ETOPS şartları altında bir operasyon düzenlemeden önce uçağın hangi ETOPS şartlarına uygun olması gerekir ve hangi talepleri onaylanmış olmalıdır? A)Modifiye şartları ve IATA sertifika talepleri b)Modifiye şartları ve ICAO sertifika talepleri c)Modifiye şartları ve NATO sertifika talepleri d)Modifiye ya da tasarım şartları ve ETOPS sertifikası talepleri CEVAP:d 4.)Uçak üreticisi firma uçağın tasarımının ETOPS düzenlemelerine uygun olduğunu ne yapmakla yükümlüdür? a)Göstermekle b)Test etmekle c)Anlatmakla d)Teyit etmekle CEVAP:d 5.)ETOPS harekatında bir uçağın referans ağırlığı neyi ifade eder? a)ISA şartlarında uçağın actual ağırlığıdır. b)Normal atmosfer şartlarında uçağın take-off ağırlığıdır. c)Standart atmosfer şartlarında uçağın yüksüz ağırlıktır. d)Görerek uçuş şartlarında uçağın operasyon ağırlığıdır. CEVAP:a 6.)Bir motor arızalı ve diğeri MCT’den büyük olmayan değerde uçağın performansı göz önünde bulundurularak, uygun havaalanından ISA ve rüzgarsız şartlarda, maksimum mesafe için karar verilmelidir. Bu durumda uçağın referans ağırlığı ile birlikte ne kullanılır? a)Ortalama sürat b)Yolcu sayısı c)Motor sayısı d)Yakıt miktarı CEVAP:a 7.)Dispatcher için ETOPS eğitimi aşağıdakilerden hangisini kapsamaz? a)ETOPS düzenlemeleri b)Operasyon onayı c)Performans d)Teknisyenlerle irtibat CEVAP:d
8-Aşağıdakilerden hangisi Etops için, uçak tasariminda göz önünde bulundurulmasi gereken düzenlemelerden biri değildir? A)İtici güç sistemi,istenen ETOPS güvenilirlik seviyesinde olmalıdır. B)ETOPS taleplerini karşılamak için,yeterli sayıda güvenilir ve bağımsız zaman sınırlaması olmayan elektrik gücü kaynaklarına sahip olmalıdır. C)Bir motor veya sistem arızası sonucunda,ekip iş yükünü kabul edilebilir seviyede muhafaza edebilmelidir. D)Zaman sınırlı bir ekipman durumunda,yaklaşma ve iniş için tasarlanmış Rule Time(Maximum Divertion Time) +10 dk asgari dayanma sürdürülüyorsa,emniyetli uçuş için ETOPS’a müsaade edilmez. CEVAP:d 9-Havayolu işleticisinin ETOPS operasyonuna başlamadan hangi ETOPS kriterini sağlamasına gerek yoktur? A)Aircraft Configuration B)Airport Facilities C)In-Service Reliability(Tecrübede güvenilirlik) D)Maintenance Practices(Bakım denemeleri) CEVAP:b 10-Aşağıdakilerden hangisi ETOPS tanımıdır? A)Rota üzerindeki havacılık meteoroloji tahminlerini homojen standart formatta dünya saha tahmin merkezlerine sağlayan evrensel sistemdir. B) Uçuşun ve uçağın manevralarının emniyetli bir şekilde yapılabilmesi için pilota verilen tavsiye/ bilgi hizmetidir. C)İki motorlu uçaklarla icra edilen uzun mesafe harekatıdır. D)Eurocontrol üye ülkeleri arasında, standardı sağlamak için kullanılması amaçlanan ATS sistemleridir. CEVAP:c
Grup Adı:Uçuş Planlamasında SITA mesajları Grubun Seçtiği Ünite:Uçuş Planlamasında SITA mesajları Grup Üyeleri: 412 Büşra Yavuz 119 İldeniz Özer 224 Sema Taş 287 Maksude Selin Hanay 415 Gökçek Acer 266 Onur Üzer 1)Aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
A)Movement mesaji yerel saate göre çekilir. B)Movement mesajı yükleme mesajıdır. C)Loading Distribution Msg kalkış mesajıdır. D)Estimated Departure Msg mesajların doğruluğunu takip eder.
3)Aşağıdakilerden hangisi dispeçerin görevlerinden değildir? A)Ucusu takip etme B)Movement Kontrolü C)Trafiği sevk ve idare etmek D)Frekans takibi
Cevap C
4)OCC nin 4 önemli amaçlarından birisi değildir ? A)Zamanında kalkış B)Ekonomi C)Yakıt Planlaması D)Yolcu Manifestosu oluşturma
Cevap: D
5)Aşağıdakilerden hangisi uçuş harekat uzmanlarının uçuş öncesi sorumluluklarından biri değildir? A) Yedek meydan seçimi B) Rota seçimi C) Uçuş planı hazırlama D) Frekans takibi
Cevap D
6)Uçuş harekat uzmanı yedek meydan seçiminde aşağıdakilerden hangisine dikkat etmez ? A)Yedek meydan hava durumuna B)Yeden meydan pist koşullarına C)Yedek meydan şehi merkezi uzaklığına D)Yedek meydan yer hizmetleri yeterliliklerine
Grup Adı: Uçuş Planlama ve Maliyet
YanıtlaSil1. Uçuş planında yer alan COST INDEX neyi ifade eder?
A. Uçuşa ait zaman-yakıt-mesafe performansını belirleyen değerini.
B. Kalkış ve varış meydanlarının deniz seviyesinden yüksekliğini.
C. Uçağa göre değişen motor performans bilgisini.
D. Maksimum türbülans noktasını ve şiddetini.
Doğru cevap: A
2. Bir uçuş planının ilk kısmında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
A. Sefer Sayısı
B. Tarih
C. Rota üzerindeki noktalar
D. Uçak Registration
Doğru cevap: C
3. Aşağıdakilerden hangisi yakıt tasarrufu için özellikle göz önünde bulundurulması gereken faktörlerden biri değildir?
A. Doğru verilerden ayrıntılı uçuş planlaması
B. Uçağa doğru yükleme yapılması (yakıt ağırlığı ve Gravite Merkezi)
C. Aerodinamik açıdan temiz bir hava aracı
D. Yüksek hızlarla uçulması
Doğru cevap: D
4. Airbus 380-800 100 kilometrede ortalama kaç litre yakıt tüketmektedir?
A. 260
B. 100000
C. 50
D. 2060
Doğru cevap: D
5. Maliyet endeksi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A. Maliyet endeksi uçağın hızını optimize etmek için FMS'de kullanılan bir sayıdır.
B. Maliyet endeksi yakıt ve zamana bağlı maliyetler arasındaki ilişkiyi dikkate almak için kullanılır.
C. Yüksek maliyet endeksi yavaş uçuş ve düşük yakıt kullanımı ile elde edilir.
D. Maliyet endeksi saat başına operasyonel maliyetler ve artan yakıt sarfiyatı arasındaki dengenin yardımıyla asgari yolculuk maliyetini elde etmek için hesaplanır.
Doğru cevap: C
6. Boeing 777-300ER 100 kilometrede ortalama kaç litre yakıt tüketmektedir?
A. 750
B. 1251
C. 2000
D. 3500
Doğru cevap: B
1.) ETOPS, uçuş sırasında karşılaşılacak herhangi bir emergency veya normal olmayan duruma rağmen açık deniz ve kara üzerinde olmasına bakılmaksızın, iki motorlu uçağa, varış meydanına veya yol boyu yedek meydana devam etmesi kabiliyetini kazandıran ……………………’nı/ni kapsar.
YanıtlaSilBoşluk aşağıdakilerin hangisi veya hangileri ile doldurulabilir?
I. Uçak cihazları
II. Teçhizatı
III. Harekat usulleri
a)Yalnız I
b)I ve II
c)II ve III
d)Hepsi
CEVAP :d
2.)Planlanan uçuş yolunda, uçak tipi için uygun veya yeterli bir yedek meydandan, standart atmosfer ve sakin rüzgar şartlarında kaç dakikadan daha uzaktaki bölümünde icra edilen uçuş harekatı ETOPS olarak tanımlanır?
a)60
b)70
c)80
d)90
CEVAP:a
3.)Bir havayolu şirketi, uçağına ETOPS şartları altında bir operasyon düzenlemeden önce uçağın hangi ETOPS şartlarına uygun olması gerekir ve hangi talepleri onaylanmış olmalıdır?
A)Modifiye şartları ve IATA sertifika talepleri
b)Modifiye şartları ve ICAO sertifika talepleri
c)Modifiye şartları ve NATO sertifika talepleri
d)Modifiye ya da tasarım şartları ve ETOPS sertifikası talepleri
CEVAP:d
4.)Uçak üreticisi firma uçağın tasarımının ETOPS düzenlemelerine uygun olduğunu ne yapmakla yükümlüdür?
a)Göstermekle
b)Test etmekle
c)Anlatmakla
d)Teyit etmekle
CEVAP:d
5.)ETOPS harekatında bir uçağın referans ağırlığı neyi ifade eder?
a)ISA şartlarında uçağın actual ağırlığıdır.
b)Normal atmosfer şartlarında uçağın take-off ağırlığıdır.
c)Standart atmosfer şartlarında uçağın yüksüz ağırlıktır.
d)Görerek uçuş şartlarında uçağın operasyon ağırlığıdır.
CEVAP:a
6.)Bir motor arızalı ve diğeri MCT’den büyük olmayan değerde uçağın performansı göz önünde bulundurularak, uygun havaalanından ISA ve rüzgarsız şartlarda, maksimum mesafe için karar verilmelidir. Bu durumda uçağın referans ağırlığı ile birlikte ne kullanılır?
a)Ortalama sürat
b)Yolcu sayısı
c)Motor sayısı
d)Yakıt miktarı
CEVAP:a
7.)Dispatcher için ETOPS eğitimi aşağıdakilerden hangisini kapsamaz?
a)ETOPS düzenlemeleri
b)Operasyon onayı
c)Performans
d)Teknisyenlerle irtibat
CEVAP:d
8-Aşağıdakilerden hangisi Etops için, uçak tasariminda göz önünde bulundurulmasi gereken düzenlemelerden biri değildir?
A)İtici güç sistemi,istenen ETOPS güvenilirlik seviyesinde olmalıdır.
B)ETOPS taleplerini karşılamak için,yeterli sayıda güvenilir ve bağımsız zaman sınırlaması olmayan elektrik gücü kaynaklarına sahip olmalıdır.
C)Bir motor veya sistem arızası sonucunda,ekip iş yükünü kabul edilebilir seviyede muhafaza edebilmelidir.
D)Zaman sınırlı bir ekipman durumunda,yaklaşma ve iniş için tasarlanmış Rule Time(Maximum Divertion Time) +10 dk asgari dayanma sürdürülüyorsa,emniyetli uçuş için ETOPS’a müsaade edilmez.
CEVAP:d
9-Havayolu işleticisinin ETOPS operasyonuna başlamadan hangi ETOPS kriterini sağlamasına gerek yoktur?
A)Aircraft Configuration
B)Airport Facilities
C)In-Service Reliability(Tecrübede güvenilirlik)
D)Maintenance Practices(Bakım denemeleri)
CEVAP:b
10-Aşağıdakilerden hangisi ETOPS tanımıdır?
A)Rota üzerindeki havacılık meteoroloji tahminlerini homojen standart formatta dünya saha tahmin merkezlerine sağlayan evrensel sistemdir.
B) Uçuşun ve uçağın manevralarının emniyetli bir şekilde yapılabilmesi için pilota verilen tavsiye/ bilgi hizmetidir.
C)İki motorlu uçaklarla icra edilen uzun mesafe harekatıdır.
D)Eurocontrol üye ülkeleri arasında, standardı sağlamak için kullanılması amaçlanan ATS sistemleridir.
CEVAP:c
GRUP ADI: ETOPS
SilGrup Adı:Flight Data Monitoring
YanıtlaSil1)Uçuş boyunca FDR (Flight Data Recorder)’a giden veriler aşağıdaki hangi cihazada kaydedilir?
A)QAR
B)QTP
C)QRE
D)QLT
Cevap:A
2)Hangisi FDM’in faydalarından değildir?
A)Uçuş emniyetini arttırmak
B)Teknik maliyetlerin azaltılmasını sağlamak
C)Pilotların eğitimine odaklanmak
D)Uçuş süresini azaltmak
Cevap:D
3)Aşağıdakilerden hangisi QAR (Quick Access Recorder) cihazının kayıt birimi bazındaki değişik kayıt ortamlarından biridir?
A)Roland R-05
B)Medeli DD400
C)Alesis Linelink Dual-1/4
D)MO Disk
Cevap:D
4)Aşağıdakilerden hangisi FDM nin aşamalarından biri değildir ?
A)Verilerin karşılaştırılması
B)Verilerin toplanması
C)Verilerin depolanması
D)Verilerin analizi
Cevap:A
5)Aşağıdakilerden hangisi FDM'in tekniklerinden değildir ?
A)Standart Sapma
B)Uçuş Verilerinin İzlenmesi
C)İstatistiki Veri Oluşturulması
D)Rasyo Analizi
Cevap:D
6)FDM hangi tarihte FAA ve JAA tarafından zorunlu kılınmıştır ?
A)2003
B)2004
C)2005
D)2006
Cevap:C
Grup Adı:Uçuş Planlamasında SITA mesajları
YanıtlaSilGrubun Seçtiği Ünite:Uçuş Planlamasında SITA mesajları
Grup Üyeleri:
412 Büşra Yavuz
119 İldeniz Özer
224 Sema Taş
287 Maksude Selin Hanay
415 Gökçek Acer
266 Onur Üzer
1)Aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
A)Movement mesaji yerel saate göre çekilir.
B)Movement mesajı yükleme mesajıdır.
C)Loading Distribution Msg kalkış mesajıdır.
D)Estimated Departure Msg mesajların doğruluğunu takip eder.
Cevap: D
2)Aşağıdaki kısaltmalardan hangisi yanlıştır?
A) CTOT=hava slotu
B)SRT=red mesajı
C)SIP=iyileştirme cevabı
D)DLA=iptal mesajı
Cevap B
3)Aşağıdakilerden hangisi dispeçerin görevlerinden değildir?
A)Ucusu takip etme
B)Movement Kontrolü
C)Trafiği sevk ve idare etmek
D)Frekans takibi
Cevap C
4)OCC nin 4 önemli amaçlarından birisi değildir ?
A)Zamanında kalkış
B)Ekonomi
C)Yakıt Planlaması
D)Yolcu Manifestosu oluşturma
Cevap: D
5)Aşağıdakilerden hangisi uçuş harekat uzmanlarının uçuş öncesi sorumluluklarından biri değildir?
A) Yedek meydan seçimi
B) Rota seçimi
C) Uçuş planı hazırlama
D) Frekans takibi
Cevap D
6)Uçuş harekat uzmanı yedek meydan seçiminde aşağıdakilerden hangisine dikkat etmez ?
A)Yedek meydan hava durumuna
B)Yeden meydan pist koşullarına
C)Yedek meydan şehi merkezi uzaklığına
D)Yedek meydan yer hizmetleri yeterliliklerine
Cevap:C